Oké, ez most bevallottan egy komolykodó poszt lesz. Ritka, úgyhogy viseljétek el, vagy még inkább: szóljatok hozzá.
Az Origo Hírek régóta ezerrel nyomul a kattintásokért, a tetszikekért és a megosztásokért a Facebookon. Nem jobbak a többi lájkkurvánál, beleértve bennünket, a Napidumákat.
És éppen ez benne a tragikus. Az Origo mégiscsak a két vezető hírportál egyike (a másik az Index, ha valaki nem tudná), ráadásul az, amelyik tárgyilagosabbnak, komolyabbnak adja el magát. (Legalábbis ez volt a pozíciója, amikor azok dolgoztak ott, akik egy emberként álltak fel a főszerkesztő állítólag politikai motivációjú eltávolítása után.)
De hát nézzétek meg a képen látható Facebook-posztjukat. Már eleve a cím baromság („Videón lövik le az Iszlám Állam fegyveresét”), ami viszont igazán elkeserítő, az a reklámszöveg:
„A lövés pillanata 3.30-nál látható”.
Hát nagyon köszi, hogy még arról is gondoskodtok a time kód megadásával, hogy gyorsan a „lényegre” tekerhessünk. Rendes erőszakpornót tényleg így reklámozunk. Lehet kérni egy ráközelített print screen-es fotót a fej szétloccsanásáról, esetleg time lapse videórészletet csak a halál pillanatáról, utána ugyanazt gif-ben, loopolva? Embed kód, hashtag is jöhet. Tudjátok, keresztanyámnak Orosházára neve napjára, meg mindenkinek, aki szereti.
Az már csak hab a tortán, hogy a cikkben nincs forrásmegjelölés, semmi nem támasztja alá, hogy a videón az látható, amit az Origo állít. Nézzétek meg, az egész pontosan olyan, mint ha nem egy hírportálon, hanem egy pornóoldalon lennél. No bullshit, only cumshot.
Rosszul látjuk?